Δεύτερο μέρος: Καταπέλτης

ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ - ΚΑΤΑΠΕΛΤΗΣ

Διάρκεια: 2,5 ώρες    

Ηλικία: παιδιά γυμνασίου (μέρος β’)

Μέγιστος  αριθμός παιδιών: έως 50 με 60 άτομα (τα παιδιά χωρίζονται σε δύο ομάδες από 25 με 30 ατόμων  σε κάθε αίθουσα η ομάδα αποτελείται από 2 έως 3 παιδιά)

 

Γενικά στοιχεία

Η συνεδρία μας είναι χωρισμένη σε τρεις ενότητες. Η πρώτη ενότητα έχει ως στόχο να γνωρίσουν τα παιδιά τι είναι η ρομποτική και τα προετοιμάζει  σε θεωρητικό επίπεδο, για τις δραστηριότητες που θα ακολουθήσουν. Η δεύτερη ενότητα είναι και η πιο σημαντική. Τα παιδιά θα δημιουργήσουν τα δικά τους ρομπότ προγραμματίζοντας τα. Η τρίτη ενότητα είναι η πιο ενδιαφέρουσα για τα παιδιά. Αφού ολοκληρώσουν τις κατασκευές τους έρχεται η ώρα για παιχνίδι. Στα πλαίσια αυτής της ενότητας η κάθε ομάδα πρέπει να μας παρουσιάσει την κατασκευή τους.

Θεματική ενότητα

Όπως  και τα μαθήματα, έτσι και αυτή η μεμονωμένη δραστηριότητα είναι βασισμένη πάνω σε μία θεματολογία. Στην προτεινόμενη δραστηριότητα η θεματική ενότητα είναι ο καταπέλτης, η περίφημη αρχαία πολεμική μηχανή.

1η ενότητα

Κατά την προέλευση τους τα παιδιά συγκεντρώνονται στην αμφιθεατρική αίθουσα. Η αίθουσα είναι χωρητικότητας 60 ατόμων. Διαθέτει video projector και ηλεκτρονικό υπολογιστή. Ακόμη υπάρχει ρομποτική πίστα επιδείξεων για την πρώτη γνωριμία των παιδιών με την ρομποτική. Στόχοι της πρώτης αυτής ενότητας είναι να μάθουν τα παιδιά βασικά πράγματα για την ρομποτική μέσα από τη σχετική παρουσίαση που θα ακολουθήσει. Υπάρχουν έννοιες που τις ακούμε και χρησιμοποιούμε καθημερινά, αλλά όχι πάντα με τον σωστό τρόπο. Τελειώνοντας αυτή την ενότητα τα παιδιά θα ξέρουν να απαντούν σε  ερωτήματα όπως:

  1. Τι είναι ρομπότ;

       2.Ποια η διαφορά ενός ρομπότ και μίας μηχανής;

  1. Ποια είδη αισθητήρων υπάρχουν;
  2. Ποια είναι τα βασικά μέρη ενός ρομπότ;
  3. Πως δουλεύουν τα ρομπότ;

Οι παραπάνω ερωτήσεις είναι κάποιες από τα θέματα τα οποία θα προσεγγίσουμε σε αυτή την πρώτη ενότητα. Αφού ολοκληρώσουμε τα θεωρητικά και αποσαφηνίσουμε  τι είναι τελικά ρομπότ, θα γνωρίσουμε το εκπαιδευτικό πακέτο με το οποίο θα ασχοληθούμε κατά τη διάρκεια των δύο επόμενων ενοτήτων. Το εκπαιδευτικό πακέτο που χρησιμοποιούμε είναι το LEGO Mindstorms EV3.

Αφού ολοκληρώσουμε αυτό το κομμάτι ξεκινάμε μια συζήτηση για το στόχο μας. Στόχος μας είναι να κατασκευάσουμε ένα ρομπότ- καταπέλτη.

Στο τέλος της παρουσίασης παρακολουθούν ένα βίντεο με την κατασκευή που θα ακολουθήσει ώστε να έχουν μια πρώτη ιδέα.

Η πρώτη ενότητα τελειώνει και τα παιδιά κάνουν διάλειμμα .Μετά από το διάλειμμα οδηγούνται στις αίθουσες για να κατασκευάσουν τα ρομπότ.

 

2η ενότητα

Χωρίζονται σε ομάδες των 2-3 ατόμων. Κάθε ομάδα παρακολουθεί τις σχετικές οδηγίες που υπάρχουν σε κάθε υπολογιστή και ξεκινάει να τις εκτελεί. Μετά το πέρας της 2ης ενότητας οι ομάδες θα έχουν από ένα ρομπότ-καταπέλτη, τον οποίο τα παιδιά θα προγραμματίζουν αφού υπολογίσουν  το ύψος , την ταχύτητα και την απόσταση που θα πρέπει να διανύσει η μπάλα του καταπέλτη.

Τα παιδιά που έχουν παραμείνει στο αμφιθέατρο παρακολουθούν βίντεο από την Ολυμπιάδα Ρομποτικής και κατασκευές ρομπότ με Lego, μέχρι να έρθει η σειρά τους να περάσουν στις αίθουσες.

 

3η ενότητα

Ο αγώνας ξεκινά! Ο καλύτερος ας νικήσει!